İDO A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanvekili ve Murahhas üyesi Önder Sezgi, İDO olarak ilk hayata sokacakları projenin 'Karayolu-Denizyolu Hibrit Taşıma Modeli' adını verdikleri İDObüs projesi olacağını söyledi. Sezgi, "Tek biletle Bursa'ya ulaşım 5 saatten 2 saate, İzmir'e olan ulaşım ise 8 saatten 4-5 saatlere kadar inecek" dedi.
İDO A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanvekili ve Murahhas üyesi Önder Sezgi, İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy ve İDO yöneticilerinin katılımıyla The Marmara Otel'de basın toplantısı düzenledi. Toplantıda İDO'nun özelleştirme sürecini, mevcut yatırımları ve gelecekteki projeleri anlatıldı. Toplantıda konuşan Önder Sezgi, "İDO, düzenli nakit üreten bir işletme ve iyi insan kaynağına sahipti. TAV'daki başarımızı İDO'da da tekrarlayabileceğimizi düşündük ve ihale sürecine dahil olduk. Bugün 50 milyon yolcu ve 7 milyon araç taşıyan İDO'yu vermiş olduğu hizmet kalitesini sahip olduğumuz know-how ile çok yukarılara çekerek, dünya denizlerine açacağız. 2012 yılı bizim bütün yatırmaları yapıp, hizmetlerimizi sunabileceğimiz bir yıl olacak. 2012 mali verileri ile 2013 başından itibaren halka arzı istiyoruz. Bu tarihten önce hayata geçireceğimiz projelerle firma değerini yukarıya taşımak istiyoruz. Bunun için günlük hayattan tamamen bağımsız çalışan bir proje ekibi oluşturduk" diye konuştu.
İDO olarak ilk hayata sokacakları projenin 'Karayolu-Denizyolu Hibrit Taşıma Modeli' adını verdikleri İDObüs projesi olacağını söyleyen Sezgi, "Bu kapsamda Kabataş'tan Bursa Güzelyalı'daki iskeleye 450 kişi kapasiteli 5 deniz otobüsüyle sabah saat 6'dan gece 24'e kadar saat başı seferler düzenleyeceğiz. Deniz yolculuğundan sonra bu seferler Bursa, Balıkesir, Manisa ve İzmir gibi şehirlere çift katlı lüks otobüslerle devam edecek. Vatandaşlar tek biletle Bursa'ya 5 saatten 2 saate, İzmir'e ise 8 saatten 4-5 saatte varacak" şeklinde konuştu.
Fiyatın otobüs firmalarının uyguladıkları fiyatların çok altında olacağını ifade eden Önder Sezgi, "Burada da dinamik fiyatlamayı uygulamaya koyacağız. Hem deniz otobüsü, hem de iki katlı otobüslerimizde internet hizmeti koyacağız. Ofis ve okuldaymış gibi verimli olmasını, güzel zaman geçirmelerini istiyoruz. Yolcular asla o firmayı bilmeyecek, otobüsler İDO renkleriyle boyanmış olacak. Bu hatlarda uçağa ve karayollarına göre çok daha avantajlıyız" diye konuştu.
Önder Sezgi, en dikkat çekici projeleri olarak planladıkları Ro-Ro projesini 2012 yılında uygulamaya sokacaklarını belirterek, bunun İstanbul tarafının Ambarlı'da, Marmara'nın güneyindeki ayağının ise Bandırma, Bursa-Gemlik ve Eskihisar'da Ro-Ro iskeleleri kuracaklarını söyledi.
Sezgi, sözlerini şöyle sürdürdü:
"TIR ve kamyon şoförleri köprü yolunda 6-7 saat direksiyon sallamak yerine 2 saatte araçlarıyla gidebilecekler. 6 Ro-Ro gemisi kiralayıp her gün karşılıklı olarak 16 sefer yapacağız. Ambarlı ile Eskihisar arasında İstanbul'u Anadolu yönünde de by-pass edip, trafiğe girmek istemeyenlerin ulaşımını da sağlayacağız."
Kendilerine bilet fiyatları konusunda şikayetlerin geldiğini ancak fiyatı UKAME'nin belirlediğinin altını çizen Önder Sezgi, bu yıl bir kampanya düzenleyerek kendilerini anlatmaya ve yolcunun sisteme uyumunu sağlamak amacıyla feribot hatlarında ucuz 200 bin yolcu bileti ve 20 bin araç biletini satışa sunduklarını, sistemin başlaması ile birlikte biletleri pahalı alanların tepki gösterdiğini ancak ucuz bilet alanların mutlu olduğunu söyledi.
19.10.2011