Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Migrene Ameliyatlı Çözüm
Plastik Cerrahi ve Estetik Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Ali Murat Sonel, migren hastalarının umudu oldu.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Balıkesir Atatürk Devlet Hastanesi’nde artık migren tedavisi yapılıyor. Plastik Cerrahi ve Estetik Cerrahi Uzmanı Doktor Ali Murat Sonel, migren tedavisinin başlangıç ve tedavi sürecini anlattı. Çağın en önemli hastalıklarından birisinin migren olduğunu ifade eden Sonel, "Migren hastalığı özellikle genç bayanlarda 20 ve 40 yaş arasında görülüyor. Türkiye’de bu hastalıktan yaklaşık yüzde 10’luk bir dilim etkilemekte olup, hastalık sosyal ve iş hayatı anlamında sıkıntı yapıyor" dedi.

Migrene karşı çok sayıda ilaç ve tedavi yöntemi denediğini söyleyen Sonel, "Bütün bu yöntemlerden herhangi bir fayda görmeyen hastalar için son çare olarak migren ameliyatı yapıyoruz. Bu hastalığın ameliyatı 2000 yılından beri Amerika Birleşik Devletleri’nde, 5 yıldır da bizim ülkemizde uygulanıyor. Migren ameliyatı sırasında bizim yaptığımız işlem saçlı deriden yaklaşıp 1 ya da 2 santimetrelik kesilerle girip, endoskopik olarak sıkışmış olan sinirlerin etrafındaki dokuları gevşetip çıkarıyoruz. Ya da gerekirse direkt sinire müdahale edip siniri çıkartıyoruz" şeklinde konuştu.

Migren ameliyatındaki başarı oranının yaklaşık yüzde 55 civarında olduğunu söyleyen Sonel, "Tamamen bu hastalarımız migrenden kurtulmakta. Yüzde 35’lik bir dilim migren ağrılarının sıklığında ve şiddetinde bir azalma olduğunu söylemekte. Fakat yüzde 10’luk bir kesimde herhangi bir faydası olmuyor" dedi.

SON ÇARE AMELİYAT

Migren hastalığının çocukluk çağından itibaren de başlayabileceğini söyleyen Plastik Cerrahi ve Estetik Cerrahi Uzmanı Ali Murat Sonel, "Fakat bizim genelde ameliyat etmeye çalıştığımız kişiler, bütün tedavi yöntemlerini denemiş, bütün ilaçları denemiş ya da ilaçlardan artık sağlığa zarar vermekte olan bir hasta kesimi. Midesinde sıkıntılar yaşayan ya da başka psikolojik sorun yaşayan hastalar. Mesela bazı hastalarımız ’ben bu ilaçları kullanıyorum. İlaçları kullandığım sürece çok iyiyim ama bunları kullandığım süre içinde yataktan kesinlikle kalkamıyorum. Ya da midemi delme noktasına geldim’ diyor. Bizim bu ameliyatı yapmamız için hastanın ayda en az iki kez atak geçirmiş olması gerekiyor. Bu hastalar ve kronik migren hastalığı olan hastalarımıza biz ameliyat tavsiye ediyoruz" dedi.

Migren ameliyatının yaklaşık 1.5 ile 4 saat arasında sürdüğünü söyleyen Sonel, "Ameliyat süre itibariyle nokta, sinir noktaları ve hastanın şikayetlerine paralel olarak yaklaşık 1.5 ile 4 saat arasında sürmektedir. Hasta genelde ameliyattan sonra 2 gün misafirimiz olmakta ve ondan sonra da günlük hayatına dönebiliyor. Ameliyattan ertesi gün hastamızın saçlı derilerine yerleştirmiş olduğumuz trenleri çıkartıyoruz. Hasta daha sonra günlük hayatına dönebiliyor. Hastanın ameliyattan sonra ilk iki ay migren atağına sebep olan faktörlerden uzak durmasını istiyoruz. İlk 2 ay ameliyata bağlı olarak ağrılar ve uyuşmalar meydana gelebiliyor. Tam bir iyileşmenin olup olmadığını söylemek için 11-12 ay beklemekte fayda var" şeklinde konuştu.

Mehmet Tezcan isimli hasta ise uzun süreden beri bu hastalıktan şikayeti olduğunu dile getirerek, "İlk zamanlar şiddetli ataklarla başladı. Ufak baş ağrısı deyip geçiştiriyorduk. Daha sonraları çeşitli doktorlara gittim. Beni nörologlara yönlendirdiler. Daha sonra bir takım antidepresanlar ve ağrı kesici ilaçlar kullanmaya başladım. Ağrı kesicilere vücut iyice direnç sağladıktan sonra botoks tedavisi gördüm. Botoks tedavisi 1.5 - 2 ay kadar nöbetlerimi azalttı. Sonra internette dolaşırken Murat beyin ismini buldum ve bir şekilde ulaştım kendisine. Bir an önce ne yapılması gerekiyorsa çaba gösterdi. Balıkesir Atatürk Devlet Hastanesine yatışta bulunduk. Migren denen hastalıktan kurtulmak için geldim buraya" dedi.

Devlet Hastanesi Başhekim Yardımcısı Op.Dr. Nazım Güreş de, migren hastalarını hastanelerine davet ederek, "Plastik cerrahi uzmanımız Türkiye’de çok az yapılan bir ameliyatı hastanemizde başarıyla gerçekleştiriyor. Migren tedavisinin çok az bir kesiyle yapılan ameliyatla çözümlenmesi tıpta yeni görülen yeni uygulanan bir hizmettir. Arkadaşımız bunu başarıyla gerçekleştirmekte. Tüm halkımızı hastanemize davet ediyoruz. Gelip tedavi olunuz" dedi.

27.10.2015

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Migrene Ameliyatlı Çözüm

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi