Şifrem?
206 Kişi Online WebMail   Bize Yazın

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor

Balıkesir Yaz Tatiline Hazır

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Reklamveren’in Kriz Reçetesi: İnternette Reklam
Kriz döneminde reklam vermeyi kesmeyen ancak tasarruflu davranmaya karar vermiş firmalar için internet en doğru mecra olarak dikkat çekiyor.


Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto


Amerika’da başlayan kriz küreselleşerek kapımıza dayandı. Kriz kapıyı çalıyor olsa da ard arda (1994, 2001) şahit olduğumuz iki çalkantılı dönem nedeniyle eminiz ki bu sefer ayaklarımız yere daha sağlam basacak. Çünkü daha önce yaşadıklarımızdan aldığımız pek çok ders var.

Gördük ki; kriz zamanında reklam vermeyi kesen değil, krizi bir yatırım fırsatı gibi değerlendirerek, sektörde boşalan alanlara oynayıp, reklam vermeye devam eden firmalar kazandı.

Bu dönemde reklam vermeyi kesen firmalar, kriz ortamı sona erdiğinde bilinirliğini yeniden sağlamak için, belki de kriz zamanında yapılacağından çok daha fazla bir harcama yapmak zorunda kaldılar. Bu tip zamanlarda tüketici de kendince bir takım kısıtlamalara gideceğinden çevresinde güvenebileceği markaların bulunması önemlidir.

O zaman ki koşullara göre ayakta kalanlar şu an ki krizi daha da hafif atlatacaklardır. Üstelik artık ellerinde yepyeni bir güç var: İNTERNET

PricewaterhouseCoopers ve World Advertising Research Centre ile hazırlanan Interactive Advertising Bureau raporu, 2007 yılında reklam harcamalarındaki büyümeyi yaratan en büyük gücün İnternet olduğunu belgelemektedir. Rapora göre, online reklam harcamalarının geçtiğimiz yıl yüzde 38 ‘e varan oranda satış göstermesiyle birlikte, 2009’da televizyonu da geride bırakması beklenmektedir. Bunlar uluslar arası sonuçlar.

Peki Türkiye’deki durum nasıl bir seyir izliyor:

Reklamcılar Derneği tarafından geçtiğimiz aylarda düzenlenen ‘Paylaşım Toplantıları’nın dördüncüsünde, Türkiye reklam sektörü de mercek altına alınmıştı. 2008 yılının ilk altı ayına ait reklamlar açıklandığında; internetin yüzde 128,84’lük bir oranla en hızlı büyüyen mecra olduğuna tanıklık ettik.

Bu büyümeyle birlikte internet geçen yılki 19,956 milyon YTL ‘lik hacimden 45,666 milyon YTL ‘lik bir düzeye erişmiş oldu.

Toplantıda verilen bilgiler ışığında hazırlanan tabloya göre, internetin dergi, radyo ve sinema mecralarını geride bıraktığını görüyor, açık havanın hemen arkasında yer aldığını, yakın gelecekte televizyon ve gazeteden sonra üçüncü mecra olacağını tahmin ediyoruz.  İnternetin ulaştığı bu başarıda, tabi ki pek çok konvansiyonel mecrada bulunmayan özellikler önemli bir rol oynuyor.

Tekrar krize dönecek olursak.. Herhangi bir kriz sırasında en fazla korku yaratan şey ‘bilinmezlik’tir. Herkes bu dönemde emin adımlar atmak ve atılan her adımın nereye varacağını bilmek ister. Bu noktada internet diğer mecralardan farklılaşmaya başlıyor.

Reklam vermeyi kesmeyen ancak tasarruflu davranmaya karar veren şirketler için internet tam anlamıyla biçilmiş kaftan. Çünkü internette yayınlanan reklam diğer maceralara oranla aynı bütçeyle daha fazla görüntülenme ve aynı anda daha çok kişiye ulaşma imkanı verir.  Bu da birim kişiye ulaşmak için harcanan maliyetin oldukça düşmesi anlamına gelmektedir.  Kesin olarak ölçümlenebilir.

Hedef kitle ile markayı buluşturan interaktif  çözümler ve yürütülen kampanyalar hakkındaki analizler, detaylı rapor ile reklam verene sunulur. Tüm diğer reklam mecralarına göre çok daha yüksek ROI (yatırım getirisi) oranına sahiptir. Siz, siz olun iyi günde, kötü günde, bollukta ve yoklukta reklamınızı kesmeyin, size inananları küstürmeyin. 2001’deki kriz döneminde agresif reklam yapanlar, aşırı dikkatlilere göre 4,5 kat büyümüşlerdir. (The Center for Research and Development’a ait bir araştırmadan) 2001’de Reklam yatırımlarını azaltmayanlar, sonraki 5 yılda hızlı hızlı bir satış artışı yaşamışlardır.

19.11.2008

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı




Balıkesir Gündem Haberleri

Balıkesir Önemli kişiler













Son Günlerin Haberleri
27.04.2024 Tarihli Haberler
26.04.2024 Tarihli Haberler
25.04.2024 Tarihli Haberler
24.04.2024 Tarihli Haberler
23.04.2024 Tarihli Haberler
22.04.2024 Tarihli Haberler
21.04.2024 Tarihli Haberler
20.04.2024 Tarihli Haberler
19.04.2024 Tarihli Haberler
18.04.2024 Tarihli Haberler
17.04.2024 Tarihli Haberler

  Balıkesir Ürün Vitrini
 
Balıkesir Firmalar
Balıkesir Ürünler
Balıkesir Reklam
Haberler
Resim Galerileri
Balıkesir
Bandırma
Edremit
# #
Balıkesir Öğrenci Yurtları
Balıkesir Kahvaltı Mekanları
Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Reklamveren’in Kriz Reçetesi: İnternette Reklam

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi