Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Çamlıbey Köyü'nde Ramiz Dayı Rüzgarı
Edremit'e bağlı Çamlıbel köyü, bir yandan Ezel dizinin başarılı oyuncusu Tuncel Kurtiz yani 'Ramiz Dayı' ile adını duyuruyor.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Tuncer Kurtiz’in tesisinin bulunmasının Çamlıbel’in tanıtımında çok önemli olduğunu belirten Çamlıbel köyü muhtarı Mustafa Çambel, hizmette 5 yılı, 2 yıla sığdırdığını belirtti.

Çambel şunları söyledi:
“Çocukluğumun geçtiği Çamlıbel köyünden ayrılıp, polis olarak birçok ilde görev yaptıktan sonra doğduğum, büyüdüğüm Çamlıbel köyüne yerleştim. Seçimlerde köy halkının takdiri ile muhtar seçildim. Çöpler gelişigüzel atılıyor, çevre kirliliği oluşuyordu. Biz toplayacağız dedik ve temizlik konusunda büyük başarı sağlandı.

Göreve geleli iki yıl olmasına rağmen, beş yılda yapılabilecek işi yaptık. Köyümüze 1930 yılında ilkokul olarak yapılan ve ardından muhtarlık binasına dönüştürülen bina neredeyse üzerimize yıkılacaktı. Buraya 25 bin lira masraf ederek baştan aşağı yeniledik. Çatısı yenilendi. Aslına uygun kiremitlerle döşeyip iç mekanı kartonpiyer yapıldı. Köy muhtarlığına yakışır bir bina haline getirildi.”dedi.

Öğrencilerin taşınması için birde otobüs aldıklarını söyleyen Çambel, “Köylümüzü ve öğrencilerimizi taşıması için yeni bir otobüs aldık. Bunun yanı sıra çift kabinli bir araç ve iki büyük motosiklet alarak çiftçi mallarını koruma birliğine verdik. Yaptığımız işlerin en önemlisi köyümüze ait olan tarlaların bakımı oldu. Köyün tarlalarımıza 200 ton gübre 230 kilo yabani ot ilacı atarak ıslah çalışması yaptık. Köyümüze ait 24 parça zeytinlikten geçtiğimiz yıl 323 çuval zeytin alırken, bu yıl ise ürünümüz 466 çuval oldu.

‘Bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur’ sözünden yola çıkarak zeytinliklerimizin bakımını yapmaya devam edeceğiz. Gelecek yıl bu rakamı 700 çuvala çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yıl 466 çuval köy zeytinini 40 bin liraya satarak köyümüze iyi bir gelir sağladık.

Okul binası yenileme, köyün su depoları inşaatı devam ediyor. Okulumuza 17 bin lira masraf ettik, aile hekimliğine geçildiği için her hafta köyümüze gelen doktorumuz, hastalarını burada tedavi ediyor. Bu okulumuzu gerekirse misafirhane gibi kullanabiliriz.

İçme ve kullanma suyumuzun tüm depolarını yeniden yaparak köyümüzün en az 30 yıllık su sorununu çözdük. 175 tonluk bir depo inşa ederek 20 bin lira harcadık. Bu deponun yanı sıra Köylere Hizmet Götürme Birliği kanalıyla 80 bin liralık bir projeyi onaylatıp, 180 tonluk ikinci su deposunu bitirme aşamasına geldik. Dışarıdan akan ishale hattını kapalı duruma getirerek daha sağlıklı bir su içmeyi sağladık. En önemlisi saniyede 6 litre olan ünlü Şarlak suyumuzun kapasitesini saniyede 12 litreye çıkardık. Bana güvenen köylümüzü hayal kırıklığına uğratmadan çalışmalarımıza devam edeceğiz”

22.12.2010

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Çamlıbey Köyü'nde Ramiz Dayı Rüzgarı

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi