Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Akçay'ı Uçurmak İstiyoruz
Akçay Belediye Başkanı Cahit İnceoğlu, Akçay’ı uçurtmak istediklerini açıkladı.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Su ve sevgi beldesi olan Akçay’ı Körfez’in güler yüzü olarak gördüklerini belirten Belediye Başkanı Cahit İnceoğlu,”Körfez bölgesinde bütçesi en az belediye olmalarına rağmen, imkanları zorlayarak, her geçen gün daha da büyüyen bir belde olduklarını kaydetti.
İnceoğlu şunları söyledi:

“Akçay’ı uçurmak istiyoruz ama imkanlar yetmiyor. Ama biz yine de Akçay’ı Körfez’in güler yüzü olarak görüyoruz. Gazi İnebey Caddesi’nde şebeke yapılırken orasını da düzenleyeceğiz. 68bin m2 yol yaptık. Bu 8 km’ye tekabül ediyor. Aşağı yukarı 30-35 cadde, 231 sokak yaptık. Akçayımız hızla gelişen, ihtiyaçları çok olan ve geçmişte de ihmal edilmiş bir yer. Bunun sıkıntılarını yaşıyoruz.

Mesela yaya kaldırımları yok Akçay’da. Bunun projesini yaptık 850 bin lira. Ana arterleri topladığımızda keşfi 800 bin lira yapıyor. Bizim zaten bütçemiz 4.5 - 5 milyon lira. Birçok projemiz var hazır bekliyor. 62 kadrolu personel, 18’i memur, gerisi işçi ve geçici işçi ile hizmet vermeye çalışıyoruz. Bizim bir sıkıntımız var. O da kışın hava koşullarından, yazın tatilcilerden iş yapamıyoruz.

Bizim 4 ay çalışma süremiz var. Ekim-Kasım, Nisan-Mayıs ayları. Çalışmalarımızı bu süreye sığdırmak zorundayız. Biz yaptığımız her işte diğerlerinden farklı ve özel olmasını istiyoruz. Bizim ışıklandırma sistemlerimiz diğer beldelere örnek oluyor. Bunun yanı sıra, çeşmelerimizin de Türkiye’de bir örneği yok. Gölbaşındaki bir firmayla oturup birlikte çizdik projesini. Çeşmelerimiz, su ve sevgi beldesi Akçay’ın adeta simge olacak. Bir su şebekesi projemiz var ve bugüne kadar yapılacak en hayırlı iş olarak görüyoruz.

1 senedir bürokrasiyi nedense aşamıyoruz. Akçay Yeni Mahalle’ye yeni bir üst geçit projemiz var. Shell benzin istasyonunun bittiği yerle 104. sokağı birbirine bağlayacak. Bu sezona yetiştireceğiz. Yaptığımız protokole göre yeni itfaiye binası projesi yaptık.

Bu ay yeni yapılan Yunus Emre Okulu’nun az ilerisinde Edremit ve Akçay’ın 5 yüz m2’lik müşterek arsası var. Oraya prefabrik İtfaiye birimi yapıyoruz. Cenaze ve temizlik işleri de orada olacak. İhale aşamasına geldi. Yağmur suyu drenaj şebekemiz devam edecek.

Olivecity’nin arkasındaki stabilize yollara sezon başlangıcında asfalt döküp, yağmur suyu şebekesine karşı geçici bir asfalt yapacağız. Cemil Temel’deki ana arterleri ve Lale Caddesi’nin bir kısmını asfaltlayacağız. Yeni mahallede asfalt malzemesi aldık.

Uğur Mumcu parkı gündemimizde var.  Akbank’ı geçtikten sonra bir yerimiz var. Edremit Belediyesinden 25 yıllığına orayı aldık. Orasını düzenleyip Uğur Mumcu parkı yapacağız. Yeni terminal otogar projemiz var. 2 bin 500 m2’lik bir yerimiz var oraya yap-işlet- devret modeliyle örnek bir terminal binası yapacağız. Araçlar yeni yoldan giriş yapıp, eski yoldan çıkış yapacak.

Akçay için değil, Zeytinli, Altınoluk ve Güre için de terminal açmış olacağız. Burası körfezin tek nizami merkez terminali olacak. 150 m’lik yat limanı projemiz için Bayındırlık Bakanlığı’na dosyalarımızla müracaat ettik. Bir de resif projemiz var. Akçay’ın açıklarına 200 noktaya yapay balık yuvası bırakacağız. Bu çok ciddi bir proje ve %56’sını Tarım Bakanlığı finanse ediyor. Edremit İlçe Tarım Müdürlüğü de büyük destek veriyor.

Ege Üniversitesi Sualtı Araştırma Merkezi’ne projemizi hazırladık, bakanlığa gitti. Şu anda Akçay’da balıkçılık yok ama bu proje sayesinde Akçay’da balıkçılık gelişecek. Eğitime ise büyük önem veriyoruz. 7 bin m2’lik bir alana yeni lise arsası ayırdık. Hazineye okul yeri olarak tahsis ederek, Milli Eğitim Müdürlüğü’ne başvurusunu yaptık. Akçay’a bir lise, bir ilköğretim okulu ve ileride de bir yüksekokul kazandırmayı düşünüyoruz.”

10.02.2011

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Akçay'ı Uçurmak İstiyoruz

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi