Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Galatasaray'ın Gollerinde Balıkesirli İmzası
Balıkesir’de 30 bayan işçinin çalıştığı iplik fabrikası Sneijder ve Drogba gibi yıldızların sahaya çıktığı Türk Telekom Arena Stadı'nın kale ağlarını üretiyor.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Balıkesir Ağır Sanayi Bölgesi'nde faaliyet gösteren Özkul İplik Fabrikası, mobilya sektöründen inşaat sektörüne kadar bir çok alanda kullanılan iplik üretiminde bulunuyor. 57 çalışanından 30’nun bayan olduğu fabrikada Galatasaray ve Karşıyak'nın kale ağları ve pota fileleri üretilirken, inşaat işçilerine özel halatlar imal ediliyor. Fabrika Sahibi İzzettin Özkul, halı ipliği üretimi ile 1959 yılında İstanbul’da üretime başladıklarını ve 1984 yılında Balıkesir’e yerleşerek üretime devam ettiklerini söyledi. Kaytan iplik türünü mobilya sektöründe değerlendiklerini ifade eden Özkul, iş güvenliği için de inşaat sektörüne özel üretim yaptıklarını kaydetti. İzzettin Özkul, “2010 yılında da Balıkesir’de diğer ürünlerimize ilave olarak ipek örgülü halat üretimine başladık. Bunun yanı sıra kale ağları, pota fileleri üretiyoruz. Karşıyaka, Galatasaray, Göztepe gibi takımlarla çalıştık. En son statta açılan Fatih Terim’in imparator amblemi vardı. Onun için ürün verdik” dedi.

İzzettin Özkul, fabrikanın açıldığı yıllardan bu yana çalışanlarının bayan ağırlıklı olduğunu söyledi. Bayan işçilerin işlerine daha özen ve ihtimam gösterdiğini kaydeden Özkul, çalışanlarından çok memnun olduğunu ifade etti.

2 bin metrekarelik fabrika alanında çalışan 30 bayan işçi iplik makaralarının başında ilginç görüntüler oluşturdu. Makaraları makineye bağlayan bayanlar, makinenin çalışması ile üretilen iplikleri kontrol etti. Kısa sürede halat, iplik, file halini alan ve rengarenk makaralar haline gelen iplikleri taşıyan kadınlar erkeklere taş çıkardı.

8 MART’TA ÇALIŞMAYA DEVAM

Fabrika işçilerinden Emine Kırmızı, yaklaşık 1 buçuk yıldır çalıştığını ve çalışmaktan büyük mutluluk duyduğunu söyledi. Kırmızı, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde çalışacağını kaydederek, “8 Mart’ta .çalışacağım, aileme yük olmuyorum ve yük olmadığım içinde mutluyum. Sonuçta para kazanıyorum, ihtiyaçlarımı giderebiliyorum. Aynı zamanda burası sosyal bir ortam arkadaşlarımla sohbet ediyorum” dedi.

İplik işçisi Fatma Yakan, Galatasaray gibi bir takıma kale ağı ürettiklerini ancak kendisinin Fenerbahçeli olduğunu söyledi. İşçi Yakan, “İşimizin zor tarafları da var, güzel tarafları da var. 8 Mart’ta işimizin başında olmak daha güzel, en azından çalışıyoruz, bir meşgalemiz var ve oyalanıyoruz. Bütün kadınlara da çalışmalarını tavsiye ediyorum. Ben eşimle beraber bu fabrikada çalışıyorum, ev bütçesine de yardımcı oluyorum” dedi.

İşçi Hacer Koç, 1 yıldır fabrikada çalıştığını kaydederek her işin bir zorluğu olduğunu kaydetti. Koç, “Çalışarak kendi ayaklarımın üzerinde duruyorum. Önemli olan yapacağım demek. 8 Mart’ta işimizin başındayız. Patronumuz İzzettin Bey, bize bu tarz günlerde pasta ikram ediyor. Pastamızı bekliyoruz kendisine teşekkür ediyoruz” dedi.

07.03.2013

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Galatasaray'ın Gollerinde Balıkesirli İmzası

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi