Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Edremit Ekkk Başkanlığı’na Şakir Uyar Aday Oldu
Esnaf Kredi ve Kefalet Kooperatifi (EKKK) Balıkesir’in Edremit Şube Başkanlığı’na, Şakir Uyar isimli belediye meclis üyesi aday olduğunu açıkladı.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

30 yıldır başkanlık görevini yürüten EKKK Edremit Şube Başkanı Cemil Gündüz’ün gençlere devrettiğini söylediği mevcut yönetim ile birlikte yola çıkan Şakir Uyar, Edremit EKKK’nın C sınıfından A sınıfına çıkmasında mevcut yönetimin sorumluluk duygusunun büyük olduğunu söyledi. Uyar, odacılığın başka kooperatifçiliğin başka olduğunu belirterek şöyle konuştu; “Esnaf Kredi ve Kefalet Kooperatifi’nin Edremit’te bin 500 üyesi var. Esnafımıza kredi sağlamak kooperatifimizin temel ilkesi. Yıllık yüzde 5 faiz ile kredi veriyoruz. Bu ekonomik şartlarda bizim kooperatifimiz başarılı bir yönetim göstererek C sınıfından A sınıfına geçti. 25 bin lira kredi veriyordu C sınıfıyken, şimdi A sınıfında 125 bin liraya kadar kredi sağlayabiliyoruz. Bu krediler 2 yıldan başlar 4 yıla kadar uzatabiliyoruz. 15 bin liraya kadar olan kredileri 2 kefil ile, 15 binden yukarıyı ipotek ile veriyoruz. Piyasanın en altında olan kredi faiz oranları bunlar. Talep var. Sadece bugün 12 tane dosya geldi. Esnaf odalarına ve ticaret odasına kayıtlı olan her esnaf kredi alabiliyor. Küçük ve orta ölçekli işletmeler genellikle. Bizim kooperatifimizin yadsınmayacak bir başarısı var. Ülkenin ağır ekonomik koşullarında bütün kooperatifler batarken Ayvacık’tan Bergama’ya, Ayvalık, Burhaniye, Havran kooperatifleri batarken bu yönetimin başarısı ile bu kooperatif A sınıfına çıktı.”

“HERKES KENDİ CEBİNDEN ÖDÜYOR”

Sözlerine devam eden Şakir Uyar, “Para satacaksın ve sonra sattığın parayı toplayacaksın. Bunu başarmak önemli. Krediyi ödeyemeyecek kişilere vermeyeceksin. Bu ekonomik şartlarda biz parayı verirken kooperatif olarak komisyon alıyoruz. Bu yönetimin en önemli özelliği de tutumlu olması. Bu aldığımız komisyonları biz sağda solda çarçur etseydik yine batardık. 6 ayda bir denetim olur müfettişler gelir. Şu ekibin bir tane restoran faturası bulamazsınız. Harcırah faturası bulamazsınız. Resmi arabamız yok. Bir yere gittiğimizde herkes kendi cebinden karşılıyor giderlerini. Bizim yönetimimizin sorumluluk duygusu var. Biz gene yola çıktık. Bu düzeni kimseye bozdurmak istemiyoruz. Çünkü kooperatifçilik farklı şey. Elbette rakiplerimiz olacak. Odacılık farklı şeydir, ama buna rağmen yine mücadelemizi verip bu bayrağı yere indirtmeyeceğiz. Seçimlerimiz 18 Ocak’ta Şükrü Tunar Kültür Merkezinde olacak” dedi.

“GÖREVİ GENÇLERE DEVREDİYORUZ”

Konuşma yapan başkan Cemil Gündüz ise, “1967 yılında kooperatifin idari heyetine girdim. O seneden bugüne dek çalışmaktayım. Yaşım 80’i geçti, yaşlandım. Artık gençlere devrettim. İnşallah onlar bizden daha iyi yönetirler, daha iyi yerlere getirirler temennimiz bu. Ben 60 yıllık zaman zarfında 30 yılı idari heyette 30 yılını da başkan olarak tamamladım. Bugüne kadar kimseyi incitmedik. Bu bina kooperatifimizin. Bir kat yaptık. Sonra bir kat daha çok şükür üç katlı binamız var. EKK’da çalışan memurlarımız lojmanlarda oturuyor. Memurlarımızın hepsi çalışkan. Eğer bu idari heyeti seçilirse ben de her zaman yardımcı olurum. Onlara başarılar diliyorum” diye konuştu.

Şakir Uyar’ın yönetimi şu isimlerden oluşuyor; İsmail Dinç, İsmail Tekin, Ali Tarım, Haldun Atız. Denetçiler: Lütfü Gür, Nejat Çimen.

02.01.2014

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Edremit Ekkk Başkanlığı’na Şakir Uyar Aday Oldu

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi