Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Özel Sporcular Engelleri Aştı
Balıkesir’in Burhaniye ilçesinde, özel sporcular atletizm antrenörü Deniz Erenoğlu’nun öncülüğünde 5 aydır çalışmalarını sürdüren özel sporcular, 27-29 Mart tarihlerinde Antalya da Türkiye Özel Sporcular Federasyonu’nun düzenleyeceği yarışmalara hazırlanıyor.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü’nün düzenlediği 768 saatlik kursa katılan 13 engelli gencin en büyük destekçisi de Kaymakam Osman Yenidoğan.

Kaymakamlık öncülüğünde Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü ve Gençlik Spor Hizmetleri ilçe müdürlüğünün de işbirliğiyle Atatürk Spor Salonu’nda açılan kursa katılan 13 genç, haftanın 5 günü ders alıyor. Kaymakam Osman Yenidoğan’ın sağladığı malzemeleri kullanan zihinsel engelli ve otistik gençler yılmadan usanmadan çalışıyorlar. Engelli gençleri ziyaret eden Kaymakam Osman Yenidoğan, “Şu anda özel sporcular kursumuzda bulunuyoruz. Kursumuzda 13 öğrencimiz mevcut. Bu768 saatlik bir kurs. Bu kursta, Halk Eğitim, kursu açan kurum olarak yer alıyor. Gençlik ve spor sahayı ve tesisi temin eden kuruluş olarak yerini alıyor. İlçe kaymakamlığı sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakfımız buradaki kullanılan malzemeyi temin ederek bu kursa katılımda bulunuyor. Şansımız, özel sporcular kursu almış 2 tane hocamız mevcut ilçemizde. Pelitköy rehabilitasyon merkezi ve engelliler okulumuz olacak. Bu okul çerçevesi içinde, sosyal sportif ve kültürel faaliyetleri özellikle engellilere ve dezavantajlı gruplara yönelik olarak artırmaya çalışıyoruz. Bu kurs ta bunun bir parçası. Haftanın 5 günü olmak üzere toplam 24 saatlik kursumuz veriliyor. Kursta 13 öğrencimiz var. Ama şu an belli gruplar halinde. Küçük gruplar halinde üçerli dörderli bazen ikişerli gruplar halinde alıyoruz. Çünkü takdir edersiniz ki dezavantajlı grupların bazısı bedensel engelli bazıları zihinsel engelli, bazıları da otistik. Bu öğrencilerin aynı anda alınması, öğretmenin ve kurs verecek olan hocanın ilgi göstermesi açısından tabi sıkıntılar yaratıyor. Ama, şu anda velilerin bu kurstan memnun olduğunu düşünüyorum. Çünkü onlar da bir nefes alma zamanı elde ediyorlar kurslar sırasında. Çocuklarını buraya getirerek güvenilir bir ortamda hoca nezaretinde spor yapmalarını sağlıyorlar. Aslında bizim için çok önemsiz gibi görünen olaylar gerçekleşiyor. Kursumuzun ilk döneminde bir velinin 5 santimlik engelin üzerinden geçen engelli çocuğunun karşısında ağladığına şahit oldum. Çünkü o öğrencinin ya da engellinin şu ana kadar bir kalemin daha üzerinden geçecek kadar ayağını kaldırıp geçemediğini söylemişti. Dezavantajlı grupların ve engellilerin bu tip hizmetlerden yararlandırılmasının önemli olduğunu düşünüyorum. Çeşitli zamanlarda anlatılanlar var. Bu konuda çeşitli basına intikal eden konular var. Bilimsel ortaya konulmuş olan sonuçlar var. Türkiye’deki 76 milyon nüfusun yüzde 12’sinin bir şekilde özürlü olduğu engelli olduğu belirtiliyor. Onun için de özürlü ve engelliler olarak faaliyetlerin daha yoğunlaştırılması, bunların özürlü için spor da bir hak. Spor dahil olmak üzere her türlü sosyal ve kültürel faaliyetlerden yararlandırılması gerektiğini düşündüğümüz için biz bu kursumuza önem veriyoruz. Burayı destekliyoruz. Zaman zaman velilerimizle birlikte çeşitli projelerle birlikte oluyoruz. Ve bu projenin çalışmanın için de birlikte olmaya çalışıyoruz” dedi.

Kurs öğretmeni Deniz Erenoğlu da, “Halk eğitimi bünyesinde almış olduğumuz özel sporcular atletizm kurslarımız devam etmekte. 5 aydır bu kursları yapıyoruz. Mart ayının sonunda da özel sporcular atletizm federasyonunun hazırlamış olduğu yarışmalara katılacağız. Son derece hırslı bir şekilde çalışıyoruz. Öğrencilerimiz de mutlu. Kaymakamlığın aldığı malzemelerde çalışmalarımıza devam ediyoruz. Onlara da teşekkür ediyorum” dedi.

Engelli babası Mustafa Aydoğan, “İlker Aydoğan’ın babasıyım. Engelli bir çocuğumuz var. Burhaniye gençlik spor müdürlüğünde çalışmalar olduğunu duyduk ve getirdik. Çocuğumuz çalışmaya başladı ve çok mutlu oldu. Ayrı yeten kaymakamlığın desteğiyle bizler de veli olarak yardımcı olmaya çalışıyoruz” dedi. Engelli annesi Hatice Kayış da, “Oğlum buraya geldiği için çok sevinçli. Hem zamanını değerlendiriyor. Hem bir şeyler yaptığı için çok seviniyor. Hem arkadaşlarıyla çok güzel vakit geçiriyor. O yüzden çok şanslıyız” dedi. Engelli sporcu Yılmaz Soygezer, “Yeni arkadaşlarımla mutluyum abi. Oynuyorum ediyorum. Hocamız oynatıyor bizi. Geliyorum kursa. Koşucu olmak hızlı koşmak istiyorum” derken, Halk Eğitimi merkezi Müdür Karanfil Bilgin ise, “Burhaniye Halk Eğitimi Müdürlüğü olarak çok sayıda kurs açtık. Ama, zihinsel engelliler atletizm kursu bir başka oldu. Buraya gelip de bu çocukları görüp, yapılacak yarışmalara katılmalarını bekliyoruz. Diliyoruz. Tahmin ediyoruz anne ve babalarla bu konuda onların sevinçlerini görmek bize mutluluk veriyor” dedi.

11.03.2014

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Özel Sporcular Engelleri Aştı

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi