Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Turşuluk Acı Biber Çiftçileri Sevindirdi
Balıkesir’in İvrindi ilçesinde, hizmete giren göletler sulu tarım alanlarını artırırken, son yıllarda ekilişi artan turşuluk acı biber de çiftçinin yüzünü güldürdü.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Yaklaşık 2 bin dekar alanda ekimi yapılan turşuluk acı biber de hasat başlarken, ürünün kilosunun 5,5 liraya kadar yükselmesi çiftçileri sevindirdi.

İlçeye bağlı köylerde yapılan turşuluk acı biberin hasadına başlandı. Geçtiğimiz yıl 4 lira dolaylında olan fiyatın bu yıl 5,5 liraya kadar yükselmesi çiftçileri sevindirirken, hasat da görev alan kadınlar da evlerine ekmek götürmenin mutluluğunu yaşadı. İvrindi Gıda Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürü Dursun Okur, ilçe de, turşuluk acı biberin domatese alternatif olduğunu dile getirdi. Biber ekmekten mutlu olduklarını anlatan Kaşağıl Muhtarı İlhan Sağlam,”İvrindi’nin Kaşağıl köyü mahalle muhtarıyım. Köyümüzde yaklaşık 7-8 seneden beri yakan biber yetiştiriciliği yapılmaktadır. Köyümüzde,yaklaşık olarak bin dönüm arazi üzerinde yapılan bu biber önemli bir geçim kaynağıdır. Bu sene yaklaşık olarak 5 ile 5 buçuk civarı biber alımı yapılması çiftçinin yüzünü güldürdü. Daha çok alıcıların gelmesini istiyoruz” dedi. Aynı köyden Emin Sağlam da,” Köyümüz gerçekten çok güzel bir biber üreticisidir. Kaliteli mal çıkarmaktadır. Onun için güçlü bir fabrikanın köyümüze gelmesini istiyoruz. Komisyoncular gerçekten bizi sürekli olarak sömürmektedir. İyi bir fabrika kurulmasını istiyoruz” diye konuştu. Biber işçilerinden Ayşe Çelik de,” Biber topluyoruz biz. Korucuya biber toplamaya geldik. Değirmenbaşı köyündeniz. Çocuklarımıza harçlık kazanıyoruz. Biber için geldik. Çocuklarımıza harçlık kazanmak için geldik” dedi. Lise öğrencisi Ümmügülsün Alkor da ise,” Biber toplamaya geliyoruz. Ben şu anda 12.sınıfa gidiyorum. Okul harçlığımı bundan çıkarıyorum. İşimizi severek yapıyoruz” dedi. İlçede göletlerin su tarımı artırdığını anlatan Gıda Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürü Dursun Okur da,” İvrindi ilçemizde şu anda 6 adet sulama göletiyle çiftçilerimiz sulu tarım yapmaktadır. Biz de, Tarım Bakanlığı olarak eğitim ve yayım çalışmalarımızda sulu tarımda domatese alternatif ne yapabileceğimizi düşünürken, turşuluk acı biber düşündük. Bunun eğitim ve yayım çalışmasını yaparak 2015 yılı için de şu anda 2 bin dönüme ulaştık. Şu anda çiftçi bundan iyi bir gelir elde ediyor. Yaptığımız eğitim ve yayım çalışmalarının karşılığını aldık. Hatta, ilçemiz de bir müteşebbis bunun imalatını düşünmektedir. Çiftçinin geliri bayağı bir yükseldi. Yine de yapımı devam eden 2 tane daha göletimiz var. Bunlar tamamlandığı zaman, çok daha iyi olacak. Eğitim çalışmalarının semeresini böyle aldığımızı düşünüyorum” dedi.

17.08.2015

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Turşuluk Acı Biber Çiftçileri Sevindirdi

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi