Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Balıkesirli firma Avrupa'daki Çin Zinciri'ni Kırdı
Balıköesir'de zincir üreten Eğinoğlu firması, Avrupa pazarında etkili olan Çin'i geride bıraktıktan sonra bu ülkeye de ihracat yapmaya başladı.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Eğinlioğlu Zincir'in Genel Koordinatörü Orçun Eğinlioğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Balıkesir'in en eski sanayi kuruluşlarından olduklarını ifade ederek, firmayı dedesi Mithat Eğinlioğlu'nun 1942'de kurduğunu anlattı.

İkinci kuşak olan babası Hasan Ali Eğinlioğlu ile firmayı daha da büyütmeyi hedeflediklerini vurgulayan Eğinlioğlu, "Biz 2005'e kadar sadece 2 ülkeye ihracat yapıyorduk. Şu anda 45 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bizim aktif pazarına ihracat yaptığımız ülke sayısı 45." dedi.

Eğinlioğlu, şu anda yurt dışı yatırımlarıyla beraber 960 müşteriyle çalıştıklarını belirterek, şöyle konuştu:

"Türkiye zincir ihracatının yüzde 90'ını biz yapıyoruz. Bizim ana pazarımız Orta Avrupa. Orta Avrupa'da gerçekten iddialıyız. Özelikle Alman ve Avusturyalı rakiplerimiz var. Biz 75 bunlar ise 400-450 yıllık firmalar. Hem teknoloji birikimleri hem de finansal kaynakları oturmuş firmalar. İlk başlarda bu firmalarla rekabet etmekte zorlanıyorduk fakat kendi ürünlerimizi yaptığımız ve teknolojimizi kullandığımız için onlarla rekabet edebiliyoruz. Gelişmiş ülkelere ürün satıyoruz. İhracatımızın yüzde 75'i gelişmiş ülkelere yapılıyor. Almanya, İskandinav ülkeleri, Fransa, Polonya, Avusturya önemli pazarlarımız. Ürünlerimiz patentli. Şu an bir başarı hikayemiz var. Balıkesir'den Çin'e zincir ihracatı yaptık. Büyük bir anlaşmamız var patentli ürünümüz kopyalanamıyor. Alman ürünlerinin çok daha üzerinde bir mukavemete sahip."

- "Gidelim onların pazarında da rekabet edelim"

Bu ürünlerle Uzak Doğu'ya ihracata başladıklarına dikkati çeken Eğinlioğlu, "3 yıllık bir sözleşmemiz var. Bu bizim şevkimizi artırdı. Şuna inanıyoruz iyi teknolojiyle gücü verimli kullanılarak Uzak Doğu ile rekabet edilebiliyor. Bizim Orta Avrupa'da başarılı olduğumuz bütün pazardaki müşterilerimiz Çin'i terk ederek bize döndü. Parsiyelde hız, teknoloji, verimlilik, iyi servis ve jeopolitik konum sayesinde Çin'i geride bıraktık. Çin ile Orta Avrupa'da çok rahat rekabet edebiliyoruz. Biz zaten baktık Avrupa'da rekabet edebiliyoruz, gidelim onların pazarında da rekabet edelim dedik. Pazar araştırmamız 2, 3 yıl sürdü, şimdi Çin'e ihracat yapıyoruz. Bu bizi gururlandırıyor." ifadelerini kullandı.

Avrupa'da zincir denildiğinde Force Chain markasıyla Türkiye'nin akla geldiğini, yurt içinde ise Eğinlioğlu'nun bilindiğini vurgulayan Eğinlioğlu, 3 aylık üretimle Türkiye'nin ihtiyacı olan zinciri tedarik edebilecek kapasitede olduklarını anlattı.

Balıkesir'deki üretim merkezinde 2 ile 16 milim arasında ürettikleri zincirlerin 11 ana sektörde kullanıldığını dile getiren Eğinlioğlu, "Yük kaldırma, yük gerdirme, caraskal, konveyör, ormancılık, denizcilik, patinaj, inşaat, yapı market, standart zincir yani, DIN standardı, ABD standardı, İskandinav standardı, Avusturya standardı gibi zincirler ve sektöre özel zincirler üretiyoruz. Sektöre özel zincirler derken, salıncak zinciri, pompa zincirleri gibi sıralandırabiliriz" dedi.

- "Almanya'daki en büyük müşterimizi satın aldık"

Almanya ve Polonya'da ilk yurt dışı yatırımlarını gerçekleştirdiklerini ifade eden Eğinlioğlu, şunları kaydetti:

"Almanya'daki en büyük müşterimizi 3 yıl önce satın aldık. Burada hisselerin yüzde 90'nı bize ait, kalan kısmı yabancı ortağımızda. Bu şirket kendi içinde büyüyor Almanya'nın güneyinde bir ofis açtı, Nünberg'te. Buradaki ticaretimizden çok memnunuz. Burada yaklaşık 750 müşterilik bir portföy satın aldık. Hedefimiz burada 2018'de, bin 750 müşteriye ulaşmak. Bunun dışında Polonya'da bir firmamız var. İlk etapta depo olarak görev aldı. Şimdi oradan pazara ürün sunuyoruz aynı zamanda. Hedefimiz 3 ile 5 yıl içinde yurt dışı yapılanmamızı 15'e çıkarmak. Bunların 6, 7'sini önemli lojistik noktalarda, Roterdam, Hamburg, Gdansk, Helsinki, Antwerp gibi önemli liman noktalarında, İskandinav ülkelerinin bazılarında yapılanarak depolar açmak. Amerika Birleşik Devletleri'nde bir yapılanma planlıyoruz. 2018'de hedef pazarımız İngiltere. İngiltere ile ticaretimiz var ama pazar büyük ve artırmayı hedefliyoruz. Fransa ile de geliştirebiliriz ticaretimizi."

Eğinlioğlu, şu anda kapasitelerinin 11 bin ton olduğunu, mevcut yatırımları 6-12 ay içinde tamamladıktan sonra bu rakamı 15 bin tona çıkaracaklarını söyledi.

Balıkesir Haberleri

26.10.2017

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Balıkesirli firma Avrupa'daki Çin Zinciri'ni Kırdı

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi