Rüzgarlı havalarda sık sık diyafonların bozulduğunu, kablolarının da koptuğunu bildiren kahveci Mehmet Kaplan, "Çay satacağım yerde arızalanan diyafon ya da kopan kabloları değiştirmekle uğraşıyordum. Müşteriler çay söylemek için ulaşmakta sorun yaşıyordu. Şikayetler geliyordu. Aklıma telsiz almak geldi.10 amatör kısa mesafeli telsiz alarak müşterilerime verdim. Böyle olunca çay götürürken bile sipariş almaya başladım." dedi.
Şimdi müşterilerinin telsizle çay söylediğini bildiren Kaplan, "Telsizler sayesinde müşteri sayım da arttı. 1 kilometre uzaktan bile müşteri bulabiliyorum ve eskisi gibi metrelerce uzaklara kablo çekmek zorunda kalmıyorum. Hem çevre dostu. Kablo kirliliği de önlenmiş oldu. Diğer çaycı esnaf arkadaşlarımızın da kullanmasını tavsiye ederim. Bu sıkıntılı dönemde telsizlerin parasını ödemekte biraz zorlandım." diye konuştu.
21.02.2008