Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Referanduma '10 Numara Evet' Oyu
Balıkesir Sakatlar Derneği Başkanı Zeki Uslu referandumda Balıkesir'in plaka numarası gibi '10 numara evet' oyu kullanacaklarını söyledi.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Balıkesir Sakatlar Derneği Başkanı Zeki Uslu, yeni anayasada engellilere tanınan pozitif ayrımcılığın kendilerini çok sevindirdiğini ve yıllardır bunun için mücadele verdiklerini belirterek, 12 Eylül 2010 tarihinde yapılacak referandumda Balıkesir'in plaka numarası gibi '10 numara evet' oyu kullanacaklarını söyledi.

Balıkesir'de Sakatlar Derneği'ne kayıtlı 600 üyenin olduğunu, il genelinde ise toplam 21 bin engelli vatandaşın bulunduğunu belirten Uslu, evinden dışarı çıkamayan, utanan, sıkılan engellilerin sesi olarak faaliyetlerini sürdürdüklerini söyledi. Diğer sivil toplum örgütleriyle de işbirliği yaptıklarına değinen Uslu, "Balıkesir Sakatlar Derneği, Balıkesir Sivil Güçler Birliği'nin oluşumunda etkin rol oynadı. Bugüne kadar anayasada maalesef engellilere yönelik bir kelime bile yoktu. Ancak yeni anayasa tüm engelli, yaşlı, kadın ve çocuklara pozitif ayrımcılık getiriyor. Bize verilen bu ayrımcılığın değerli ve önemli olduğunu biliyoruz ve çok önemsiyoruz. Bunun için bizler yönetim kurulu olarak aldığımız karar ile referandumda 'evet' yönünde oy kullanacağız. Şunun da bilinmesini istiyoruz ki bizler herhangi bir partinin tarafı değiliz. Bizim üyelerimizin tamamının bu konuda ne düşündüğünü bilmiyoruz. Ancak benim ulaştığım insanların yüzde 80'ni bu yasanın olumlu bir yasa olduğunu ve bizim için hayırlı olduğunu söylediler. Biz de bu güçle 'evet' diyoruz." dedi.

Türkiye'de 8,5 milyon olarak bilinen ancak 12 milyonu bulan engelli insanların hak arama peşinde olduğunu ifade eden Zeki Uslu, verilen hakların en iyi şekilde kullanılması için mücadele edeceklerine dikkat çekti. Haklarını aramak için eylemlerini sürdüreceklerini kaydeden Uslu, "Ancak, eylemlerimiz yapıcı olacak. Biz yıkıcı bir eylemde asla bulunmayız. İnsanlar sevdikleri zaman sevilirler. Biz, bütün insanları seviyoruz. Bu sevgimizin karşılığını çok büyük bir şekilde alıyoruz. Çatışma ve tartışma grubu değil, bizler yapıcı bir grup olarak halkımızın 'evet' yönünde oy kullanmasını istiyoruz." diye konuştu.

Balıkesir'de 15 gün önce 74 sivil toplum örgütünün bir araya gelerek kurduğu Sivil Güçler Birliği'ne destek verdiklerini ve oluşumun içinde bulunduklarını aktaran Balıkesir Sakatlar Derneği Başkanı Zeki Uslu, şöyle devam etti: "Balıkesir'de '10 numara evet' sloganı için yola çıktık ve '10 numara evet' diyoruz. Bizim de içinde bulunduğumuz 74 sivil toplum örgütünün bir araya gelerek kurduğu Balıkesir Sivil Güçler Birliği olarak referandumda 'evet' oyu kullanacağız. Bu sayı şu anda 115'e ulaştı. Daha da artacağına inanıyoruz."

06.08.2010

Yorumlar   Yorum Ekle

seren / balikesir
garıp
herhalde sevgılı halkımız cogu seyın farkında degıl bugun turkıyede gazılere sakatlara yapılan bırcok haksızlıgı gormezden gelıp evet kullanıcaklarsa helal olsun
06.08.2010 18:14:03
Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Referanduma '10 Numara Evet' Oyu

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi